Concerte Jazz & Altele

Concert Maria Raducanu si Krister Jonsson (SWE) in Brasov

Benediktus Production impreuna cu The Hockey Pub prezinta:
Maria Raducanu in concert alaturi de Krister Jonsson din Suedia!

Intrare: 50 lei cu rezervare in prealabil.
(o bautura inclusa)

Rezervari: 0731 919 919
(intre orele 16:00 – 24:00)
Str. Nicolae Balcescu Nr. 12

===========================================
Maria RĂDUCANU s-a născut pe 03 noiembrie 1967, în Huşi, judeţul Vaslui, România.
Nu-i plac cv-urile şi nici cv-urile n-o plac pe ea. Nu crede în etichetări, “recomandări”, “festivităţi de premiere”.
Se consideră o „simplă” cântăreaţă sau, şi mai bine, O BOCITOARE DE RIT BIZANTIN.
Prezenta constanta pe scenele cluburilor de jazz (si nu numai), din Romania si din strainatate.
A colaborat cu majoritatea muzicienilor de jazz din România (Johnny Răducanu, Mircea Tiberian, Vlaicu Golcea, Sorin Romanescu, Pedro Negrescu, Mihai Iordache, Eugen Nichiteanu, Sorin Terinte, Puiu Pascu etc) şi cu personalităţi ale jazzului occidental (între care germanii Maurice de Martin, Jan Roder şi Michael Griener, americanii Marc Ribot, Chris Dahlgren, Ben Abarbanel-Wolff şi Travis DiRuzza, francezii Siegfried Kessler si Malo Vallois, suedezul Krister Jonsson).
Dezvoltă un proiect de „cântece” (ruseşti, sefarde, spaniole, italiene, sud-americane etc) în duo cu chitaristul clasic Maxim Beciug.
În 2009, Marreterraniu Production din Corsica şi MEZZO VOCE au produs pentru Televiziunea Franceza dvd-ul MARIA RADUCANU QUARTET, continand 53 de minute de muzica live.
Protagoniştii acestui eveniment sunt, în afară de artistă, Krister Jonsson (ghitara), Derek Shirley (contrabas) si Michael Griener (percutie).
În aprilie 2010, la invitaţia celebrului muzician american de avantgardă, JOHN ZORN, înregistrează la New York, pentru prestigiosul label TZADIK, un album ce va fi lansat în octombrie acelaşi an. Partener, pe albumul respectiv, îi este ghitaristul de jazz MARC RIBOT (câştigator a numeroase premii Grammy, printre altele).
Maria Răducanu este o artistă greu de categorisit stilistic.
De un clasic nonconformism, ea îşi provoacă publicul, cu fiecare nouă apariţie, la sinceritate, deschidere, declişeizare.
Maria Răducanu nu cântă pentru snobi, deşi muzica ei este una de rafinament.
Că se află stând turceşte pe o străduţă din Paris sau pe scena unei Filarmonici, cântul ei stă sub semnul aceluiaşi crez „dostoievskian”, conform căruia Frumosul va mântui Lumea.

Discografie:
Pe Vale – 2002, La Strada Music, cu V. Golcea(contrabas) şi S. Romanescu(ghitară electrică)
Colinde – 2002, La Strada Music, cu V. Golcea (cbass) şi S. Romanescu (ghitară electrică)
Lumini – 2004, La Strada Music, în duo cu Mircea Tiberian (pian)
Cântece din Răsărit/Chants du Levant – 2005, în duo cu Jan Roder (contrabas, Berlin), INSTITUTUL CULTURAL FRANCEZ din Bucureşti
La Tarara / cântece vechi spaniole – 2005, ARBORE SONOR, duo cu Maxim Belciug (ghitară clasică)
TROIKA / cântece tradiţionale ruseşti – 2005, ARBORE SONOR, duo cu Maxim Belciug
PURE MUSIC – 2008, The End Film, în duo cu Krister Jonsson (ghitară electrică, Suedia)
ZIORI – 2010, TZADIK label, NY, in duo cu Marc Ribot (ghitare, USA)

Vocal pe albumele Viata Lumii (2003, Jam Records, Mircea Tiberian Quartet) şi Margento – musical paintings out of the poetry oven (2005, SOFT RECORDS, album multimedia, proiect ce îmbină action painting cu poezia şi improvizaţiile muzicale, în formula Chris Tanasescu (lead, cuvinte), Vali Baicu (keyboards, compoziţie), Vali Q (percuţie), Grigore Negrescu (action painting), Maria Raducanu (improvizaţii vocale).

Referinţe de presă

Maxim Belciug, “VOCEA de PE VALE”, Dilema, anul X, nr.493
” (…) Maria Răducanu – o voce greu de descris. Tot ce aş putea spune ar ţine de domeniul elogiului (ditirambului, laudativului ieşit din orice matcă…). Mă voi rezuma la o numi VOCEA în continuarea acestui text. VOCEA aceasta aminteşte de o altă VOCE a românilor, Maria Tănase, sau de una a francezilor, Edith Piaf, sau a portughezilor, Amalia Rodrigues, sau de altele, în acelaşi mod excepţionale (Cesaria Evora, Mahalia Jackson…). Am numărat aceste voci nu pentru a mi se răspunde că există mari diferenţe între ele, după diverse criterii, ci sperând să se inţeleagă ceea ce le uneşte: o simţire “anume”, o cantitate şi o calitate a ei.(…) “

–––––––––––––––––––––––––––––––––

Matei FLORIAN, “Despre duhuri şi har”, DILEMA VECHE, 2005
“(…) Vocea Mariei Răducanu a fost, neîndoielnic, blagoslovită de har. (…) Uşurinţa cu care intră în intimitatea melodiei, eleganţa cu care ştie să-i folosească şi cel mai neînsemnat detaliu, delicateţea cu care atinge cuvintele desferecându-le de praf şi de zgură, nonşalanţa cu care îşi leagănă cântecul te duc cu gândul la o plutire pe care numai glasul celor aleşi ţi-o poate dărui.(…)
……………………..……………………..……………………..……………………..………..
Ioan Cristescu, “Maria Răducanu şi muzica străveche”, ZIARUL FINANCIAR, iulie 2005
“(…) Pentru mulţi, personalitatea Mariei Răducanu nu mai este un secret, fiind una dintre cele mai populare cântăreţe de jazz. Uşurinţa cu care trece din domeniul jazzului la folclorul românesc, spaniol, rusesc surprinde şi dă “nemăsura” unui talent cu adevărat excepţional. Deşi a debutat discografic destul de târziu, are deja 7 cd-uri la activ, în mare parte în colaborare cu artişti străini (Franţa, Germania, SUA), dar şi români. Pentru cei care au ascultat-o, intensa emoţie cu care interpretează, fuga de clişee, de manierisme şi absenţa comercialului sunt deja mărci Maria Răducanu. Actualul CD “Cântece din Răsărit-Chants du Levant” (…) nu-şi propune să promoveze folclorul, ci, mai ales – cu ajutorul unui artist străin care nu cunoaşte “calapoadele” stilistice româneşti, Jan Roder – să redescopere arhaicul uitat. (…) Maria Răducanu şi Jan Roder se bazează pe simplitate şi esenţializare. Muzica şi vocea au o forţă pe care Maria Răducanu o readuce dintr-un illo tempore arhaic, cu inflexiuni ritualice şi cu îndemnul subsidiar de a ne întoarce privirea spre noi înşine ca locuitori binecuvântaţi ai unui Levant universal şi nu ai kitschului balcanic recent. (…)”

Virgil Mihaiu, AVÂNT JAZZISTIC LA I.C.R. STOCKHOLM ŞI VIENA, revista STEAUA, Cluj-Napoca, noiembrie 2007
“Cântăreaţa româncă poate concura de la egal la egal cu marile individualităţi ale jazzului mondial vocal actual, în care monopolul limbii engleze s-a diluat în beneficiul sonorităţilor lingvistice tot mai variate. Ea a interpretat piese în română, portugheză şi aromână, cu deplin control asupra nuanţelor semantice, dar şi asupra întregului spectru sonor al vocii. Maria Răducanu are harul înnăscut şi inconfundabil al marilor artiste, de factura unor Maria Tănase sau Amalia Rodrigues, cu aplicaţiune pentru creativitatea specifică jazzului. (…)”

TZADIK label, www.tzadik.com, (on album ZIORI)
“Avand una dintre cele mai speciale voci din lume, Maria imbina cantecele romanesti cu fado, rembetika, blues si improvizatie, dand nastere unei muzici pure, profund emotionale si care merge direct la suflet.”
Krister Jonsson is a jazz guitarist and composer. Born in Sundsvall, Sweden in 1971, he was educated at Skurups and Fridhems Folkhögskola and at the New School in New York.

Krister Jonsson has for a long time been one of the most respected and coveted musicians from Malmö and has been highly recommended by critics, audience and musicians all over Scandinavia. His varying and expressive guitar playing has been listened in groups as Fredrik Lundin Overdrive, Cennet Jönsson Quartet, Linda Pettersson Bratt/Krister Jonsson Duo and Peter Danemo Kapell, etc. He has recorded 3 albums with his own group, Krister Jonsson Trio, featuring cellist Svante Henryson on the most recent one. Krister has also performed with Miroslav Vitous, Dave Liebman, Marilyn Mazur, Trine-Lise Vaering, Jim Black, Rigmor Gustavsson, Anders Bergcrantz, Audun Kleive and others.
Krister Jonsson is currently working with Viktoria Tolstoy, Hanne Boel, Bo Stief, Maria Raducanu, Linda Pettersson and others.

His new CD with Almaz Yebio, and his new record with his old band with a new name, Krister Jonsson Deluxe, have received a warm welcome.

You can find more about him on his website: www.kristerjonsson.net.

Albums:

Out To Lunch – 1999, Music Mecca, with Jesper Løvdal, Peter Dahlgren, August Engkilde, Karsten Bagge Featuring Tim Hagans
I’ll stay out here and… – 1999, LJ, Krister Jonsson Trio
Waiting for Atonesijka – 2001
Pure Music – 2008, The End Film, with Maria Raducanu
Flamingo Sky – 2014, Stunt Records, with Marilyn Mazur and Josefine Cronholm
Truckload – 2014, Stunt Records / Sundance, Krister Jonsson Deluxe

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

The Latest

Copyright © 2011-2020 Crafted by Sharpfont Creative

To Top